Je wilt je potentiële klanten dus kennis laten maken met jouw onderneming: dit om meer te vertellen over je dienst en/of product, maar ook om hen in te laten zien waarom zij juist bij jou moeten zijn.

De lead magnet is hiervoor de ideale manier en perfecte tussenstap om dus nieuwe contacten aan je onderneming en aanbod te introduceren. Zo is het een gratis download, wat laat zien dat je (als potentiële klant) nog nergens financieel aan gebonden bent. In je lead magnet deel je vervolgens je expertise, bijvoorbeeld in de vorm van een gratis webinar of ‘10 tips’. Wat dit je oplevert? Jij deelt een stukje van je kennis, waar de lead weer een stukje wijzer van wordt, en jij krijgt er een naam- en e-mailadres voor op je mailinglijst voor terug.

Ook zet je de eerste stap naar een duurzame klantrelatie. Doordat je namelijk al een deel van je expertise laat zien, raken potentiële klanten al meer overtuigd. Zo kan het zijn dat de een nadien daadwerkelijk tot een aankoop overgaat en de ander je voor de toekomst onthoudt. In beide gevallen werk je dus aan nieuwe relaties.

Een lead magnet stelt je dus in staat om op een laagdrempelige manier contactgegevens van jouw bezoeker te ontvangen en hiermee je mailinglijst te laten groeien. Een bijkomend voordeel is dat je hierdoor ook je conversie kunt laten stijgen.



Source link

Tags

Related Post