Het versturen van een nieuwsbrief blijft altijd een bijzonder moment, want in grote of kleine vorm wil je jouw onderneming of merk weer een boost geven. Zo deel je bijvoorbeeld een succesverhaal om anderen te overtuigen of introduceer je hierin je nieuwste producten voor het nieuwe seizoen. Juist omdat je weer iets ‘nieuws’ deelt, hoop je mooie resultaten te boeken.

Toch wordt lang niet elke nieuwsbrief ook gelezen, hoezeer je ook je best hiervoor hebt gedaan. Dat is natuurlijk erg jammer, maar gelukkig kun je er wél iets aan doen. Niet altijd ligt het namelijk aan de inhoud van je mailing, zoals het aanbod: soms zijn het juist de elementen eromheen die anders moeten. Wil je weten hoe je een goede nieuwsbrief maakt die volop geopend wordt én hoge conversie oplevert? Ontdek in deze blog handige tips en hoe je stap voor stap een succesvolle nieuwsbrief samenstelt!

Waarom een goede nieuwsbrief nog altijd goud waard is

‘Heeft een nieuwsbrief dan eigenlijk dan nog wel zin om te maken, als-ie misschien toch niet gelezen wordt?’ Absoluut! E-mailmarketing, waar de nieuwsbrief dus onder valt, blijft één van de hoogste ROI-kanalen, ook wel het Return On Investment en dus het rendement dat je terugkrijgt ten opzichte van wat je geïnvesteerd hebt.